Forum ..................NPR - Naturalne Planowanie Rodziny................ Strona Główna ..................NPR - Naturalne Planowanie Rodziny................
...........czyli seks bez antykoncepcji. Pytania, wątpliwości, stosowanie..........

Wakacje, podróże, wycieczki
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ..................NPR - Naturalne Planowanie Rodziny................ Strona Główna -> Strefa gadania o wszystkim i niczym

PostWysłany: Wto 17:21, 03 Sty 2012    Temat postu:

Smuzka my byliśmy na Chorawcji w 2010. Było super. Byliśmy końcem września. Bardzo się bałam, że będzie zimno, ale nam się akurat pogoda udała. Tylko dwa ostatnie dni było chłodniej. Ale było super ciepło, nie upały ale po 27 stopni czyli akurat.

my bylismy z rainbow tours na objazdowej. Chyba kosztowało cos 1600 za osobe na 10 dni było. Tylko przejazd był autokarem ale za to całą Chorwacje zwiedziliśmy, a do tego też stolice Słowenii:) Ogólnie było super, byliśmy bardzo zadowoleni Wesoly

W Tunezji byłam w 2007 roku na dwa tygodnie. Ale to już bylo drogie 2300zł/os chyba. No i wycieczki fakultatywne dodatkowo. Ale też polecam, tak samo cudownie, Chociaż przez dwa tygodnie się zanudzić można. Ja byłam sama z babcią z okazji zdania matury, więc jak były wycieczki to super, później przez tydzień nic nie robiłam tylko cały dzień aż do wieczora piłam piwo jedno za drugim Wstyd
Ale kraj piękny, jak komuś nie przeszkadzają upierdliwe kupczyki - Arabowie

Osobiście jak macie taki budżet to polecam Chorwację, jest tam na prawde pięknie. Zwłaszcza Plitvickie jeziora i Dubrovnik. To trzeba zobaczyć !
Jeśli miałabym tam jechać tym razem wybrałabym się samochodem. Na pewno taniej by wyszło no i można samemu sobie jeździć gdzie się chce. A zabładzić trudno bo tam tylko jedna autostrada przez cały kraj A i jeszcze góra św. Jerzego !! Widok z niej marzenie, tylko trzeba się tam najpierw dostać. Można wjechac autem albo wejśc. Myśmy byli na rowerkach
Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś tam wrócimy własnym autem własnie, bo daleko nie jest - my mamy jakiś 1000km (chociaz z Wawy dalej). Smuzka macie własnie nowe własne auto, moze byscie się skusili na taką wyprawę? Na pewno wyjdzie taniej niż wycieczka.

PostWysłany: Wto 17:29, 03 Sty 2012    Temat postu:

Ja w Chorwacji byłam parę razy, zawsze jedziemy autem (z południa Polski to w ogóle szybciej i wygodniej niż nad polskie morze), dojazd autostradami, tak jak pisze Ika Chorwaci mają już u siebie autostradę (byłam jak jeszcze jej nie było, to bez porównania).
Czyli drogi dobre, spokojnie można samemu jechać, noclegi też na miejscu bez problemu się znajduje, tzn. wiadomo, że w sezonie jak chce się blisko moża to trzeba się naszukać, ale po sezonie wydaje mi się, że nie ma tam tłumów.
No i Chorwacja jest naprawdę piękna, sama nie wiem co polecać, bo praktycznie całą zwiedziłam i w każdym miejscu jest coś pięknego.

Smużka

Dołączył: 24 Wrz 2009

Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 17:44, 03 Sty 2012    Temat postu:

Do Chorwacji planowaliśmy na własną rękę jechać, nie z biurem.
Z biurem ewentualnie teraz, w lutym. Tylko nie mamy pomysłu, gdzie jechać.
fresita

Dołączył: 10 Cze 2006

PostWysłany: Wto 17:50, 03 Sty 2012    Temat postu:

polecam Grecję, my byliśmy autokarem, jechaliśmy z biura podróży Tecza z BB, wyżywienie mielismy we wlasnym zkaresie, miejscowośc urocza mało ludzi, plaża piękna.zobaczymy jak to sie wszystko potoczy, ale może w tym roku wybierzemy Bułgarię, więc czytam wszystkie informacje tutaj zamieszczone Wesolya ta wycieczka do Istambułu to czym?
Aglaia

Dołączył: 01 Mar 2009

PostWysłany: Wto 17:53, 03 Sty 2012    Temat postu:

Smużka napisał:
My mamy ochotę na Chorwację we wrześniu.

W Chorwacji na początku września może być kilkudniowe załamanie pogody i wtedy jest masakra (zimno i leje). Myśmy akurat trafili i nie było wesoło, szczególnie że spaliśmy w namiocie. Ale po paru dniach się wypogodziło. Wiele moich znajomych miało podobny kłopot więc to chyba typowe dla klimatu.

Chorwację można i warto zwiedzić samemu - blisko, bariera językowa prawie żadna. Chociaż ja w ogóle nie cierpię zorganizowanych wycieczek. O Czarnogórę można jeszcze zahaczyć (Boka Kotorska warta jest co najmniej jednego dnia).

Buba napisał:
Ika, a ta góra to jest niedaleko morza, w okolicach Mararskiej?

Tak (sorry, że odpowiadam na pytanie nie do mnie ). Planowaliśmy wjechać ale właśnie trafiliśmy na to załamanie pogody i postanowiliśmy uciec na Istrię - to był masakryczny błąd - po przejechaniu tunelu pod górami, temeratura spadła do 8 stopni i lunął makabryczny deszcz. A my w krótkich gatkach bo pod Makarską było jeszcze w miarę ciepło tylko mocno pochmurno. Dziwnie się na nas patrzyli na stacji benzynowej.

Jest extra forum o Chorwacji i nie tylko - [link widoczny dla zalogowanych]

PostWysłany: Wto 18:05, 03 Sty 2012    Temat postu:

Góra zgadza się na Makarskiej, w pasmie Biokovo. Ale się umęczyłam na tym rowerze, ale było warto !! Moge wrzucić z gory parę zdjęć do albumu to sobie zobaczysz buba.

My byliśmy końce września własnie to było już ciepło. Wtedy były takie ogromne powodzie w Słowenii, nawet byliśmy tam w tej jaskini takiej sławnej, to dookoła wszystko pozalewane, ale na Chorwacji jak przejechaliśmy tunel Rocha to już było słonecznie i utrzymało się prawie do końca. Tez się martwiłam o ta pogode ale nam sie trafiło tak szczęśliwie.

Grecja też jest bardzo ładna, byliśmy w podróży poślubnej, ale jak Smużka ma ograniczony budżet to nie polecam. Euro ucieka z prędkością światła i to nie wiadomo kiedy i na co, drogo jak nie wiem co No i w porównaniu do Chorwacji to jednak brudno tam jest. Zabytki są piękne to prawda...ale poza tym...
Smuzka jakbyś chciała taniutko z biura, to moja teściowa jeździ z jakiegoś krakowskiego biura za grosze. Byli w Bułgarii, teraz w Grecji i to za coś około 500zł za osobe na 13 dni !! Tylko dojazd autokarem i jedzenie we własnym zakresie. Ale dowożą Cię na miejsce i masz hotel zapewniony. I robisz sobie co chcesz Wesoly Jeszcze jej popytam. W sezonie na pewno jest drożej ale chyba 900zł to nie przekracza. Szagierka była we wrześniu to tak tanio było, nie wiem nawet czy tylko 400zł nie płacili.

PostWysłany: Wto 18:06, 03 Sty 2012    Temat postu:

Aglaia napisał:
Buba napisał:
Ika, a ta góra to jest niedaleko morza, w okolicach Mararskiej?

Tak (sorry, że odpowiadam na pytanie nie do mnie ).

To byłam niedaleko. Wesoly
Tylko przy nieziemskich upałach nikomu nawet na myśl nie przyszło, żeby tam wchodzić. Mruga
Aglaia

Dołączył: 01 Mar 2009

PostWysłany: Wto 18:17, 03 Sty 2012    Temat postu:

buba napisał:

Dlatego my nie wdrapaliśmy się na wzgórze Srd pod (a właściwie nad) Dubrownikiem. Trochę żałuję ale było grubo ponad 30 stopni i jak popatrzyłam ile jest do przejścia to podziękowałam.

A jak ktoś ma mały budżet, lubi zwiedzać i nie lubi wylegiwać się na plaży to polecam... Rumunię. Piękny kraj.

PostWysłany: Wto 18:22, 03 Sty 2012    Temat postu:

Mój szalony mąż nie wymyśliby nic innego jak tylko taka wycieczkę. Na rowery wydaliśmy kupę kasy, ale musiały byc rowery. Ludzie z wycieczki się po głowach pukali, że nam sie chce i nikt nie chciał z nami jechać Ja byłam nieco przeziębiona, ale też sobie nie mogłam odmowić Zresztą mysl, że on tam był, a ja cały dzien bym się plaszczyła na plazy mnie dobiła i się zebrałam i pojechałam...ale było ciężko. A na górze wcale nie gorąco!! Ja musiałam kurtkę ubrać. W ogóle szaleństwo to było, prawie wody nie mielismy, a na gorze kupiłam najdroższa wode w życiu za ponad 15 zł litr Później to już tylko żebraliśmy o wode u takiego gościa z czegoś w stylu GOPR A się z nas śmiał i tylko kręcił głową jak można iśc w góry bez wody ...do dzisiaj się smiejemy z tego Wesoly

No i zrobiłabym to jeszcze raz dla samych widoków i najpiękniejszego zjazdu w moim życiu. Pełzaliśmy tam pół dnia na górę a zjechaliśmy w 45 minut....45 minut na rowerze bez pedałowania i ten wiatr we włosach !! Coś wspaniałego
micelka

Dołączył: 16 Cze 2006

PostWysłany: Wto 18:27, 03 Sty 2012    Temat postu:

Riwiera Makarska jest piękna, a Dubrovnik to jedno z najpiękniejszych miast, jakie widziałam. Warto się wybrać samochodem, bo można więcej zobaczyć.
W Bułgarii byłam tylko w stolicy więc się nie wypowiem, ale z samolotu widziałam przepiękne góry na północy kraju, po których chętnie bym pochodziła Mruga
Tunezja to zupełnie inny świat, też warto go zobaczyć Wesoly

PostWysłany: Wto 18:34, 03 Sty 2012    Temat postu:

Tunezja tak, inny świat dokładnie. Ale trzeba jednak pojechać na te wycieczki fakultatyne, zeby chociaż trochę go poznać, bo tak to mozna sie zamknac w hotelu i z niego nie wychodzić a piękna kraju w hotelu nie zobaczysz. Tam niemal wszędzie jest all inclusive, więc można praktycznie nie wydac ani grosza więcej niż sam koszt wycieczki, tylko że wtedy własnie nic się nie zobaczy oprócz miasta w którym jest hotel. Wycieczka na Saharę - gorąco polecam Wesoly

Ostatnio zmieniony przez ika dnia Wto 18:35, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
micelka

Dołączył: 16 Cze 2006

PostWysłany: Wto 19:01, 03 Sty 2012    Temat postu:

My będąc w Tunezji podróżowaliśmy po kraju pociągami i dzięki temu niewiele wydaliśmy a dużo zobaczyliśmy, z dala od tłumów turystów. Sahara, górskie oazy- rewelacja!

PostWysłany: Wto 19:03, 03 Sty 2012    Temat postu:

Szczerze mówic to ja się bałam tych pociągów

PostWysłany: Wto 19:03, 03 Sty 2012    Temat postu:

micelka napisał:

W takim razie rozumiem, że lecieliście na własną rękę?
Nie baliście się?
Brzmi mimo wszystko super. Wesoly

PostWysłany: Wto 19:06, 03 Sty 2012    Temat postu:

buba Tunezja to ogólnie bardzo mili ludzie na prawdę. Pilicji tam jest cała masa, na każdym rogu prawie, poza tym Ci ludzie sa bardzo otwarci na innych, fakt, że zaczepiaja, ale krzywdy Ci raczej nie zrobią - na pewno nie w tych kurortach - bo oni na turystach zarabiają, to nie ich interes ich odstraszać. Im głębiej w kraj, tym troche niebezpieczniej, zwłaszcza blisko pustyni, ale i tak turystów wszędzie pełno to cięzko, zeby Ci ktoś coś zrobił w takich tłumach.
Szczerze mówiąc bezpieczniej się tam czułam w nocy w miescie niż w niejednej dzielnicy u siebie.

Ostatnio zmieniony przez ika dnia Wto 19:07, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)